company-logo
Arbetsgivare: Quintus
Placering: Västerås
Yrke: Projektinköpare
Anställningsform: Konsultuppdrag 3-6 mån, med möjlighet till förlängning.
Sök jobbet senast: 31 januari 2019
Publicerat: 2019-01-21 09:30:40
Dela jobb:
Vill du arbeta med projektinköp på ett världsledande tillverkningsföretag specialiserat på design, tillverkning och installation? Denna tjänst är en heltidstjänst som operativ projektinköpare på Quintus i Västerås med start omgående. Quintus framställer med hjälp av hög värme och högt tryck produkter som turbinblad och diamanter, är världsledande inom högtrycksbearbetning och har levererat över 1800 system till kunder över hela världen inom branscher som flyg, bil, energi och medicinska implantat. Quintus har sitt huvudkontor i Västerås och finns representerat i 35 länder världen över. Quintus karaktäriseras av ord som kundfokus, entreprenörsanda, arbetsglädje och utveckling. Personlighetsmässigt ser vi därför att du är en person med driv, attityd, drag, energi och en vilja att prestera. Du är vidare lösningsorienterad och självgående samt har förmåga att ta eget ansvar när arbetet kräver det.
Beskrivning: Dina huvudsakliga uppgifter som projektinköpare består bland annat av att ansvara för inköp i olika projekt, samt att förhandla priser och villkor med leverantörer. Det är av stor vikt att aktuella projekt slutförs inom de angivna tidsramarna och att du i rollen som projektinköpare lyckas leverera material rätt i tid och till rätt kostnad och kvalitet.
Arbetsuppgifter: -Kommunicera projektspecifika villkor till Supply Chain-ansvarige -Optimera orderkvantiteter i enlighet med projektets behov och mål -Föreslå och genomföra nödvändiga aktioner för att inte överskrida budgeten I denna roll rapporterar du direkt till Supply Chain-ansvarige i organisationen samt till projektledaren i det specifika projektet. Inköpsorganisationen består av en chef, tre seniora inköpare och sex projektinköpare, alla placerade i Västerås.
Du som söker: -Har relevant erfarenhet av rollen som inköpare eller har en utbildning som inköpare från yrkeshögskola, industriell ekonom eller liknande. -Du bör ha erfarenhet av att arbeta med Office-paketet, främst Excel. -Uttrycker dig väl i tal och skrift med goda kunskaper i svenska och engelska. -Du måste vara bra på och trivas med att samarbeta i grupp men samtidigt ha förmågan att arbeta självständigt med stort engagemang och driv. Det är meriterande om du: Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av affärssystem eller liknande.
Sök jobbet senast: 31 januari 2019
Kontaktinformation: Johanna Carlsson
Rekryteringsassistent
johanna.carlsson@inkopsdesign.com
076 084 31 57
Är du medlem och vill lägga upp jobb?

Sänd dina uppgifter - Vi returnerar dina inloggningsuppgifter så du kan publicera dina jobbannonser