company-logo
Arbetsgivare: Smartgroup
Placering: Västerås
Yrke: Order & Logistikkoordinator
Anställningsform: Heltid
Sök jobbet senast: 31 mars 2019
Publicerat: 2019-03-12 09:27:29
Dela jobb:
Till vårt huvudkontor i centrala Västerås söker vi nu dig som vill ha en bred tjänst inom order & logistik i ett entreprenörsdrivet företag.
Beskrivning: Smartgroup är ett familjeägt ”brandhouse” som har specialiserat sig på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter i de snabbt växande industrierna fitness och wellness under varumärket Smartshake och inom baby under varumärket Herobility. Smartshake har revolutionerat träningsbranschen sedan 2009. Idag är Smartgroups mål att göra exakt samma sak med det nystartade varumärket Herobility; att revolutionera babybranschen genom att göra världens smartaste, bästa och säkraste produkter för barn. Gemensamt för båda varumärkena är att produkterna har en modern svensk design, löser vardagsproblem och har unika patenterade funktioner. De båda bolagen satsar även hårt på att utveckla produkter av miljövänligare material såsom bioplast, glas och metall. Smartgroup blev utsedda till Gasell Företag och Årets Exportbolag av Dagens Industri. Finalist i EY Entrepreneur of the Year. Finalist Årets företagare Sverige. Årets Fitnesstillbehör ISPO 2016. 2018 erhölls två priser inom kategorin årets Baby produkter. Läs mer på www.smartshake.com / www.herobility.com
Arbetsuppgifter: Du ingår i vår administrativa grupp som ser till att hela kedjan från order till leverans sköts effektivt och smärtfritt för våra kunder.I rollen som order- och logistikkoordinator kommer du att arbeta med order-registrering, reklamationer och fakturering samt hantera leveransbokningar, transportdokumentation, lagerinventering och andra situationer kopplat till beställningar och leveranser. Bolaget har lager i Västerås, Los Angeles, Chicago och Ningbo.
Du som söker: Vem är du? För att lyckas i tjänsten tror vi att du idag jobbar i en bredare roll där export- och transportfrågor, skeppning, betalnings- och leveransvillkors frågor varit en del av din vardag. Du har god dator- och systemvana samt van användare av Excel. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att jobba i affärssystemet NAV (Navision). Som person är du serviceinriktad och trivs med att kommunicera med människor, både skriftligt och muntligt. Du är noggrann och kan följa uppsatta rutiner, samtidigt som du ser helheten. Därtill är du en flexibel problemlösare, självgående i arbetet, prestigelös samt trivs med att arbeta i grupp. För att trivas hos oss tycker du om att arbeta i ett högt tempo i en föränderlig miljö. Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande tjänst i ett företag med starka varumärken. Ett intressant arbete i ett internationellt företag med roliga utmaningar och utvecklingsmöjligheter.
Sök jobbet senast: 31 mars 2019
Kontaktinformation: Låter detta intressant för dig?

Frågor om tjänsten besvaras gärna av Anders Råberger hos Norén & Lindholm på 070-77 88 743.

Är du intresserad av tjänsten men saknar CV? Med endast mobilen kan du snabbt och enkelt påbörja din ansökan via vår snabbansökan. Visa ditt intresse så är chansen större att jobbet blir ditt!
Är du medlem och vill lägga upp jobb?

Sänd dina uppgifter - Vi returnerar dina inloggningsuppgifter så du kan publicera dina jobbannonser